Bereikbaar
       Betrokken
             Betrouwbaar

Uw aanvragen zijn niet langer uw probleem,
maar onze uitdaging.

E-mail
Contact

Informatie voor doven en slechthorenden


Werkwijze bemiddeling

Voordat u de eerste keer een tolk bij ons aanvraagt, is het belangrijk dat u zich bij ons inschrijft. Dat kunt u doen via ons inschrijfformulier.

U krijgt van ons een brief, waarin wij uw inschrijving bevestigen. Het klantnummer dat u van ons krijgt is hetzelfde als uw burgerservicenummer. U kunt dus uw burgerservicenummer gebruiken om een tolk aan te vragen.

Als u zich ingeschreven heeft, kunt u gelijk een tolk aanvragen. U hoeft niet te wachten tot u onze brief ontvangen heeft.

Tolk aanvragen

U kunt een tolk aanvragen via het aanvraagformulier. Als u vragen heeft bij het invullen, kunt u ons die altijd stellen. Voor alle opdrachten die we bemiddelen, gelden onze leveringsvoorwaarden.

Als we uw tolkaanvraag ontvangen hebben, mailen we u een "ontvangstbevestiging tolkaanvraag". U weet dan dat we voor u op zoek zijn naar een tolk.

Wanneer we een tolk voor u gevonden hebben, sturen we u een "opdrachtbevestiging tolkaanvraag". U weet dan dat we een tolk voor uw aanvraag gevonden hebben. In deze bevestiging staat ook wie er voor u komt tolken.

Het kan gebeuren dat we voor uw aanvraag geen tolk kunnen vinden. Als dat zo is, laten we u dat zo snel mogelijk weten. Dan kunt u, als u dat wilt, zelf verder zoeken naar een tolk.

Als we een tolk voor u gevonden hebben, kan het zijn dat we meer informatie vragen over de opdracht. Hiermee kan de tolk zich voorbereiden. Hoe meer informatie u van tevoren aan de tolk geeft, hoe beter de tolk zich op de situatie kan aanpassen. Dit zorgt voor een betere communicatie tussen u en de tolk. Er zijn nog meer dingen die u kunt doen om te zorgen dat de tolk zo goed mogelijk voor u kan tolken. U kunt hierover meer lezen onder de knop voorbereiding.